Leverans & frakter

Logga in

X

Leverans & frakter

Hos oss på Soffbutiken kan du välja bland flera olika leveranssätt när du gjort en beställning.
Kontakta oss gärna om du skulle ha frågor eller funderingar.

När du handlar hos oss på Soffbutiken kan du välja mellan följande leveranssätt:

  • Postpaket till ombud
  • Hempaket
  • Hemleverans
  • Hämta själv på vårt lager


Postpaket till ombud 59 kr

När du väljer detta leveranssätt skickas din beställning till ditt närmsta ombud. Det ombud som väljs är efter din bokförda adress. Därför är det viktigt att du väljer annan leveransadress om du önskar att beställningen ska komma till annan adress.
Postpaket kan endast användas som leveranssätt om beställningen är max 20 kg.
Du kommer få en sms-avisering om du angett ditt mobilnummer när leveransen anlänt på ditt ombudställe. Har du inte angett mobilnummer kommer det en aviseringsblankett till din postlåda.

I de fall postpaket returneras till oss på Soffbutiken på grund av att du som beställare inte har löst ut paket från ditt utlämningsställe kommer Soffbutiken debitera dig en avgift. Denna avgift uppgår till 195 kr (inkl. moms).
Denna avgift tas ut för Soffbutikens extra kostnader för returfrakt samt övrig administration. Du kommer bli debiterad via faktura eller genom att avgiftssumman dras av från ordersumman som ska återbaealas till dig efter att returen ankommit till Soffbutiken.

Hempaket inom Sverige 195 kr
Du kan välja att få dina varor med hemleverans. Du blir kontaktad av vårt transportbolag i god tid innan för att bestämma en tid som passar dig aviseras mottagaren via sms eller telefon och kan då välja dag och ungefärlig tid för leveransen enligt vad som gäller för mottagarens ort.
Transportbolaget levererar hem till mottagarens dörr innan arbetsdagens slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2-3 timmar.
Varje paket får väga högst 35 kg (max mått är längd 1,75 m, bredd 0,7 m och höjd 1,15 m). Dagtid är vardagar mellan 8-17.

Om du inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering, vägrat ta emot leveransen eller uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter kommer Soffbutiken att debitera dig en avgift för detta. Denna avgift uppgår till 395 kr (inkl. moms).
Du kommer bli debiterad via faktura eller genom att avgiftssumman dras av från ordersumman som ska återbatalas till dig efter att returen ankommit till Soffbutiken.
Om du inte skulle vara på plats vid det avtalade tillfället (dag och tid) för leveransen, kan en extra avgift för ett nytt leveransförsök tillkomma.

Hemleverans inom Sverige 495 kr
Du kan välja att få dina varor med hemleverans. Du blir kontaktad av vårt transportbolag i god tid innan för att bestämma en tid som passar dig aviseras mottagaren via sms eller telefon och kan då välja dag och ungefärlig tid för leveransen enligt vad som gäller för mottagarens ort.
Transportbolaget levererar hem till mottagarens dörr innan arbetsdagens slut med tidsbegränsande leveransfönster om 2-3 timmar. Dagtid är vardagar mellan 8-17.

Om du inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer för avisering, vägrat ta emot leveransen eller uppgivit felaktiga namn-, adress eller kontaktuppgifter kommer Soffbutiken att debitera dig en avgift för detta. Denna avgift uppgår till 995 kr (inkl. moms).
Du kommer bli debiterad via faktura eller genom att avgiftssumman dras av från ordersumman som ska återbetalas till dig efter att returen ankommit till Soffbutiken.
Om du inte skulle vara på plats vid det avtalade tillfället (dag och tid) för leveransen, kan en extra avgift för ett nytt leveransförsök tillkomma.

Fraktfritt vid order över 15.000 kr
Beställer du varor för över 15.000 kr levererar vi dessa fraktfritt med ovanstående leveransalternativ.

Hämta själv på vårt lager

När du hämtar dina varor på vårt lager kostar det inget i leveranskostnad. Du har däremot ansvar att besiktiga de varor du beställt. Skulle de beställda varorna vara behäftade med fel såsom fabrikationsfel, så hanteras det som en vanlig reklamation. Du har ansvaret för varan efter att du hämtat den och skulle transporten bli skadad på vägen hem till dig är detta något som vi ej står för.
Tänk på att du endast kan hämta upp dina varor under vårt lagers öppettider.

Leveranstider
Leveranstid framgår på varje vara i vår webbshop. Leveranstiden är preliminär. 
Vi på Soffbutiken förbehåller oss rätten att åberopå Force Majeure i sådana situationer det är tillämpbart. Kontakta vår kundtjänst om du inte fått din leverans inom den avtalade tiden.

Transportskador
Det är viktigt att du anmäler transportskador inom skälig tid. Vad som räknas som skälig tid är inom några dagar från det att du mottagit din vara.
För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna bli en reklamation hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån transportbolaget i samband med kvittensen. Be därför chauffören notera skadan och signera. Tänk på att det därför är viktigt att du undersöker varan när du fått och öppnat förpackningen. Skulle det vara dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackningen/emballaget ska detta meddelas till oss snarast. Om transporten lämnas ut utan påskrift eller utan fullmakt kan transporten inte reklameras.